İsteğiniz Yapılıyor.
Giriş Yap
Hakkımızda Künye Gizlilik Şartları Yardım İletişim

Motivasyonu Yüksek Bir Yaşam İçin Sürekli Hatırlamanız Gereken 8 Yaşam Kuralı - bannygo.com

Motivasyonu Yüksek Bir Yaşam İçin Sürekli Hatırlamanız Gereken 8 Yaşam Kuralı

62819 kişi okudu
5 5

Yaşadığımız hayatta küçükten büyüğe herkesin bir yaşam kuralları listesi vardır, kimi bunları henüz bilmez kimi de bunları odak noktası haline getirir. Yaşam kuralları sabah uyandığında "Günaydın" demek kadar basit olabilirken paranın ikinci planda olduğunu alışkanlık haline getirmek kadar zorda olabilir.

İnsanlar para konusunda sürekli açgözlüdür ve çok kazanma hevesiyle yanıp tutuşurlar fakat bir işi sevgi ve enerji ile yaptığımızda zaten o işin bize maddi konular da dahil olmakla birlikte getirisi olacağını bilmezler. İşte tamda bu noktada size motivasyonunuzu yüksek tutacak 10 yaşam kuralını iletmeye çalışacağım. Yavaş başlayıp birden hızlanırım tekniğim budur o yüzden öfleyip püflemeden okumaya başla arkadaşım.

1) Hayat onu nasıl yorumladığın ile ilgilidir.

Hayat onu nasıl yorumladığın ile ilgilidir.

Hepimiz hayatın belirli noktalarında zorluklar yaşadık, yaşıyoruz yada yaşayacağız fakat bunu nasıl yorumladığımıza göre yaşadığımız durum sorun olmaktan çıkacaktır. Hayatında neleri yaşayıp nasıl çözdüğünü hatırla. Hangisini yarım bıraktın ki, aman ben bu sınavı geçemem, hayır 10 lira ile bir ay geçinemem, bursum yatmamış tamda kira vakti, bunlar senin sözlerin hatırla ve bunların nasıl olağan şekilde çözüme kavuştuğunuda hatırla. 

2) +1 kuralını uygula

+1 kuralını uygula

Hiç bir zaman evren sana fazlasını vermeyecek bunu bilerek bunun çatısı altında yaşamaya hazır olmalısın çünkü eğer sen diğer insanlara göre bir fazlasını kendine katamıyorsan zaten diğer insanlar gibi sıradansın yada olacaksın demektir. En önemli kurallardan biri olan +1 kuralı ülkemizde çok önemli bir değere sahiptir, nitekim insanlar sıradanlaşmaya ve hayallerinden vazgeçmeye başladıkça +1 değil nötr olabilmek için bile 9 saat çalışıyorlar. Ne öğrenirseniz öğrenin sadece bu konuda en iyi olmayı hedefleyin çünkü en iyi olamasanız bile o yolda iyi bir seviyeye sahip olabilirsin.

3) Eğlenceyi ihmal etme

Eğlenceyi ihmal etme

Yahu zaten bu kadar iş güç içinde birde nasıl eğlenelim, bizim tek eğlencemiz televizyon izlemek olmuş valla, diyorsan zaten 30 yıl yaşlandırmış olan bu hayatta birkaç yıl içinde ruh ölümünde gerçekleşecek demektir. Arkadaşım dünyaya çalışmak yada zorluklarla başa çıkmak için gelmedin kaldı ki sen Mevlana da değilsin, hayatı akışına bırak arada çık ve eğlen. Eğlen dediğim için para aklına geldi değil mi? hayır arkadaşım yüzlerce lira harcama ibb bisikletleri var 2 tl ye kiralanıyo al birini sahil de bir gezi yap, taksimden tramvaya binip zil sesini çal, kulaklığını tak ve her zaman dinlediğin o şarkıların dışında klasik ve jazz gibi ilginç kategorileri de dinle. Kıçının üzerinden kalk kısaca ve bişeyler yap! yarın yaşayacağının, nefes alacağının garantisi yok hala youtube'da kaçırdığın dizi finalini izliyorsun.

4) Basit düşün

Basit düşün

Sorunlarla başa çıkmanın bir diğer yoluda basit düşünmektir, hatta düşünmemektir, evet evet yanlış duymadın! bir işi bitirmek için karmaşık bir plan ile gitmene gerek olmayabilir belki de aradığın çözüm yolu tam karşında fakat göremiyorsun. Böl parçalara arkadaşım! Ayrıldığın sevgilinin bir daha sana dönmeyeceği gerçeğini kafanda kurup kurup büyütme! basit düşün onlarca sevgilin daha olacak ve her birinden tekrar tekrar ayrılacaksın, hatta o ayrıldıklarınla tekrar barışacaksın, bi şekilde herşey rahat versiyona tekrar dönecek 2 bilinmeyenli bir denklem varsa soldaki bilinmeyeni sil ve x=3 de şıklarda yoksa bile elinle sen yaz! rahat ol yani kısacası kafa atma klavyeye silgini al ve sil hatalarını..

5) Hayal kur

Hayal kur

Geldik en önemli kurallardan bir tanesine

"başlamak bitirmenin yarısıdır teyze anne yarısıdır, hala da zaten enişte karısıdır"

demode kaldı bu sözler dimi? günümüzde artık başlamak değil hayal etmek başarmanın yarısıdır tezini savunan biri olarak olabildiğince hayal etmeni öneriyorum, tabiki gidip Adriana Lima'nın dün ne yediğini ( giydiğini ) hayal etme arkadaşım geleceğinle ilgili neler yapabileceğini hayal et, yeni iş fikirleri hayal et, okulu geçince ne yapacağını hayal et, sonra zaten bu hayallerden gerçekleşecek olanları ayırman gerekecek :)

6) Hayallerini gerçekleştirmek için adım at

Hayallerini gerçekleştirmek için adım at

Yeterince hayal ettiysen ilk adım olarak hangisini yada hangilerini daha çok istediğini kendine söyle, eğer ki başarılı bir siyasetçi olmak istiyorsan bununla ilgili ne yapman gerektiğini düşün yada iyi bir üniversite kazanmak gibi bir hayalin varsa puanlarını ne seviyede tutman gerektiğini öğren, ama allah aşkına artık bi hayal kur ve bunları gerçekleştirmek için adım at, bak çok kolay zaten ayağa kalkacaksın önce, yavaş yavaş ayağını ileri uzatacaksın ve hop işte adım :) tabiki bu değil kalk ve yaşım geçiyo de, benim birşeyler yapmam lazım artık arkadaşlarımla LOL müdür metin2 midir CSGO mudur bunları oynayamam de çünkü 5 yıl sonra artık o adım atmayan ayağın sakat kalacak inan bana.

7) Daha iyi yaşamak için çalış

Daha iyi yaşamak için çalış

Günde 9 saat çalışan ve sonrasında akşamları evini otel olarak kullanan insanları düşün yada çok uzağa gitme ailene bir bak! tabi zengin bir aileden geliyorsan annen yada baban telefonla şu holding'i şu fiyata satın, ben 2 hafta dubai tatilindeyim demiyorsa bak! yoksa zaten burda ne işin var sana hayatın sırrını ibrahim tatlısesin yıldız tilbeye vermek istediği ama veremediği cümleler gibi veremem. verirsem ***** neyse bu insanlar neden bu kadar fazla düşünüyor neden artık adım atamıyorlar çünkü onlar artık modern bir köle efendi psikolojilerinde ve köle asla sahibine ihanet etmez edemez. Bu yüzden ölene kadar çalışacaklar ve salçayı alırken zam gelmiş Bimden alırız diyecekler belkide zaten bimdelerdir. Demem o dur ki çalışmak için yaşama. Daha iyi yaşamak için şimdi çalış!

8) Fırsatları değerlendir

Fırsatları değerlendir

Bir durakta otobüs beklerken telefonuna bakarsan kaçar o otobüs arkadaşım, sonra kaç dakikadır bekliyorum gelmedi nerde bu otobüs ya der durursun. Fırsatlarda otobüse benzer bazen beklediğin o otobüs durduğun duraktan geçmez bu durumda doğru durağı bulman gerekir, şimdi 54K her yerden geçiyor deme bana git fatihte bekle bakalım geçiyor mu arkadaşım. Doğru durakta beklersen elbette o fırsat sana bir şekilde gelecek fakat daha önemli olan nokta doğru durakta doğru zamanda beklemek işte o zaman fırsatın geleceğini bilirsin. ve geldiğinde sende adımını atarsın. Şimdi nereye gideceğine karar ver ve o otobüs hangi duraktan ne zaman geçiyor biraz araştır. 

Yorumlar (2 )
Ziyaretçi Resmi
Ziyaretçi olarak yorum yapıyorsunuz. Yorumu Gönder
Tüm Yorumlar
  • Profil Resmi
    aybukesahin - 7 ay önce

    Gerçekten alışılagelmişin dışında bir motivasyon yazısı okudum,teşekkürler..

    0 Yanıtla
    Ziyaretçi Resmi
    Ziyaretçi olarak yorum yapıyorsunuz. Cevapla
  • Profil Resmi
    erkan - 7 ay önce

    @aybukesahin, normalin dışında enfes bi yazı :) resmen yüzümde bir gülümseme ile okudum teşekkürler. yeni keşfettim burayı ama içerikler oldukça eğlenceli görünüyor. Daha çok içerik atın.

    0
    Ziyaretçi Resmi
    Ziyaretçi olarak yorum yapıyorsunuz. Cevapla